O nás

Kdo jsme?

Roman a Honza - dva studenti, kteří si chtěli splnit svůj sen o samostatnosti, svobodě a pomoci druhým. A s vaší podporou se nám to daří naplňovat.

Projekt Kolem Krku vznikl ze dvou principů - pomoc sluchově handicapovaným a výroba opravdu kvalitních pánských společenských doplňků. Proč zrovna tyto dva, na první pohled neslučitelné, cíle? Roman do svých 17 let žil pouze se svou neslyšící maminkou. Věděl, do jakých nesnází se lidé se sluchovým postižením dostávají, jak mohou být osamocení a jak náročné pro ně je najít důstojnou práci. Naproti tomu Honza chtěl přinést na trh ručně vyráběné pánské společenské doplňky z opravdu kvalitních materiálů. Stačilo málo a vznikl projekt, který svým zákazníkům mohl nabídnout skvělý produkt s příběhem, který stojí za to. Na počátku to ale tak snadné nebylo...

 

 4_3

 

Naše hodnoty

Od samého počátku má Kolem Krku tři základní hodnoty - pilíře, na kterých vždy stál a stát bude. I přes rozšiřování sortimentu jsme z našich hodnot neslevili - naše výrobky nabízíme ve stále stejné prémiové kvalitě a produkty našich zahraničních dodavatelů jsme opravdu důkladně otestovali a v co nejvyšší míře se zaměřili na přírodní materiály.

 

Tradiční ruční výroba a kvalita použitých materiálů

Při přípravě střihů, návrhů a výrobě prototypů jednotlivých produktů jsme spolupracovali s profesionálními krejčími a švadlenami. Ve spolupráci s nimi jsme vytvořili potupy pro výrobu jednotlivých kusů z naší nabídky. Kravaty a další doplňky vyrábíme tradičními postupy, se kterými se setkáte už jen málokde. K výrobě používáme tradiční materiály přírodního původu - nejčastěji hedvábí, bavlnu, vlnu nebo len.

 

Podpora sluchově handicapovaných

Na začátku roku 2020 jsme navázali spolupráci s organizací Tichý svět o.p.s., která dlouhodobě pomáhá sluchově handicapovaným nejen s jejich uplatněním na trhu práce. Každý rok věnujeme organizaci Tichý svět 5 % z našeho zisku a zároveň s tím odevzdáme v plné výši příspěvky našich zákazníků, které přidali k objednávce v košíku. Více o jejich práci pro sluchově postižené se dozvíte na www.tichysvet.cz/.

Již od počátku zaměstnáváme Romanovu maminku Petru, která je vyučenou švadlenou. Nikdy však neměla možnost, i díky svému hendikepu, v oboru pracovat. Od roku 2021 zaměstnáváme také Ivu, která je také původním povoláním pánská krejčová.

4_4

 

Výroba s ohledem na životní prostředí

Při výrobě prémiových doplňků používáme výhradně přírodní materiály. V ostatních kategoriích se setkáte také s některými syntetickými materiály, které jsou však ve velké části recyklovaného původu. Také při balení a odesílání našich výrobků nepoužíváme žádné plasty - objednávku obdržíte v pevné papírové krabici, kterou si můžete schovat třeba na cukroví :)

 

Náš příběh

2019

Honza s Romanem se potkali v dubnu 2019, kdy se také zrodil nápad spojit ony dva záměry. Již v červnu jsme zakládali společnost a začali se poohlížet po odbornících, kteří by nám na začátku poradili. Začali jsme nakupovat látky, vyrábět první produkty a založili e-shop.

1_6

---

2020

Do března se zdálo, že vše půjde jakž takž podle plánu. Přibližně týden před spuštěním e-shopu ale přišel lockdown (ten první z mnoha, které měly následovat) a my z kravat přešli na roušky. Za dva týdny jsme jich vyrobili asi 500, přičemž přibližně polovinu z nich jsme rozdali a rozeslali zdarma. Za ostatní z nich nám první "zákazníci" zaplatili a my začali budovat komunitu skvělých lidí, které kolem sebe máme dodnes.

Během roku 2020 jsme také navázali spolupráci s organizací Tichý svět, zúčastnili se prvního Mint Marketu a Dyzajnmarketu, kde nás můžete potkat i v současnosti.

2_6

---

2021

Rok 2021 byl plný nových nápadů a výrobků. Od základů jsme překopali e-shop, vytvořili jeho nový vzhled a srozumitelně na něm představili našeho hodnoty. Do e-shopu jsme také přidali řadu nových produktů, mezi nimi i v zimě tolik oblíbené šály. Vánoční sezóna byla obzvláště úspěšná a zdálo se, že by se mohlo blýskat na lepší časy. 

3_6

---

2022

První měsíce roku jsou pro obchodníky vždy poněkud ospalé - to je ale asi i dobře, vzhledem k hektickému období před svátky. Od března, s prvními termíny Dyzjanmarketu a blížícími se svatbami, jsme očekávali pomalu rozjezd sezóny. Místo toho přišla válka a v průběhu roku také počátek hospodářské krize...

4_5

 

 

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz